Vi kender alle til Word, Excel og PowerPoint, men har du et overblik over hvad der ellers følger med i din Office licens?
Med tiden er der kommet flere Office apps, som man bør kende til. Disse apps er bygget til at hjælpe dig i hverdagen med at effektivisere din arbejdsgang og skabe overblik over dine opgaver.
Bemærk at der i nogle tilfælde skal tilkøbes/opgraderes licens, for at få adgang til nævnte apps.
I dette indlæg gennemgår vi de apps, vi synes, du bør kende til.
Med Microsoft Forms kan du oprette online spørgeskemaer, quizzer og formularer, som kan bruges til at indsamle den data og feedback du ønsker fra dine brugere. Din indsamlede data kan efterfølgende præsenteres som diagrammer og grafer, der giver et klart billede af den data der er indsamlet.
Derudover kan Microsoft Forms nemt snakke sammen med Excel, Sharepoint og OneNote, hvilket gør det nemt for dig som bruger, at dele data sikkert i skyen på tværs af dine enheder – og med dine kolleger.
Microsoft Planner er et online værktøj der hjælper teams med at organisere og planlægge opgaver og projekter. Du kan nemt danne et overblik over rækkefølgen af opgaver, se hvor langt du er i processen samt holde styr på hvem der skal løse hvad. I dit team kan I tildele opgaver til hinanden, og på den måde nemt følge med i, hvor langt I hver især er med at nå i mål med opgaven.
I kan desuden visualisere jeres arbejdsproces over en given opgave eller et projekt, ved at oprette statistikker og deadlines dertil.
Microsoft Visio er et program der hjælper dig med at visualisere forskellige typer af diagrammer og flowcharts. Blandt andet til procesmodellering, netværksdiagrammer og organisatoriske diagrammer.
Du kan i bund og grund visualisere alle dine processer og dele dem med andre.
Microsoft Visio tilbyder desuden en række af forskellige skabeloner, så du hurtigt og nemt kan komme i gang med at visualisere din proces.
Bruger I som virksomhed Power BI til at samle data, kan Microsoft Visio også integreres hertil.
Vidste du, at dine Office programmer også kan findes online gennem Microsoft 365, og dermed kan tilgås gennem din browser?
Mange benytter sig af desktop-udgaven, men ved ikke at der automatisk følger en online version med i deres Office licens. Din online version af en Office app kan være brugbar, når du f.eks. ikke benytter din arbejdscomputer, og har behov for adgang til dine arbejdsfiler fra en anden enhed. Online versionen giver dig stadig samme mulighed for at gemme dine filer og data online i skyen – som hvis du brugte din arbejdscomputer og desktop versionen.
Kontakt Karina Svanholm på info@nhc.dk og hør mere.
KONTOR
Kejlstrupvej 85
8600 Silkeborg
Fruebjergvej 3
2100 København Ø
KONTAKT
SUPPORT
support@nhc.dk
8742 8000 (tryk 1)