09:58
INFORMATION:
NHC planlægger kort nedetid på netværksforbindelse til Driftscenteret i aften klokken 23:00.
Dette skyldes opdatering af vores Firewalls.
09:58
INFORMATION:
NHC planlægger kort nedetid på netværksforbindelse til Driftscenteret i aften klokken 23:00.
Dette skyldes opdatering af vores Firewalls.
10:52
LØST:
Alle forbindelser er genetableret.
Vi undersøger hændelsen nærmere.
10:45
INFORMATION:
Vi oplever i øjeblikket udfordringer med forbindelse til NHC Driftscenter.
Vi arbejder på højtryk på at få det løst. I hører nærmere.
12:05
LØST – Netværksforbindelsen er genetableret og alle services kører igen.
11:45
INFORMATION:
Vi oplever i øjeblikket udfordringer med netværksforbindelsen til NHC Driftscenter.
Vi planlægger derfor kort nedetid 11:45. I kan forvente at få opdatering så snart vi er oppe igen.
13:00
LØST – Microsoft melder status OK.
12:00
Microsoft har fundet fejlen, og er i gang med at fixe det.
Mange rapporterer allerede at MS365 Services er stabile igen, men enkelte kan stadigvæk opleve udfald.
I kan følge status via https://status.office365.com/.
08:30
INFORMATION:
Microsoft har i øjeblikket udfordringer med MS365 Services, heriblandt Outlook.
Vi følger situationen nøje og opdaterer denne status, når det kører stabilt igen.
INFORMATION:
NHC annoncerer hermed servicevindue d. 30/01/2023 i tidsrummet 01:00 – 06:00.
NHC Hosting Services vil være utilgængelige i perioden.
Vi beklager de gener dette måtte medføre.
Har du spørgsmål til ovenstående, er du naturligvis velkommen til at kontakte ServiceDesk på 87 42 80 00.
14:14
LØST: NHC har gennemgået alle kunder med denne regel, så det ikke rulles ud på flere maskiner.
13:14
Microsoft har frigivet Defender opdateringen ”1.381.2140.0.” som giver problemer for brugere med Defender Attack surface reduction regler. Office pakken, Microsoft edge og andre programmer kan miste deres genvej så de ikke kan åbnes. NHC er i gang med at fjerne disse regler, indtil Microsoft har frigivet en rettelse til denne fejl.
11:20
LØST – Forbindelse genetableret. Hvis i fortsat oplever problemer på fjernskrivebordet, så prøv at logge af og på igen.
11:07
Vi oplever kortvarig udfald på enkelte servere i vores driftsplatform, og arbejder på højtryk for at få det løst.
16:15
LØST – Fejlene er udbedret og alle servere er kørende igen.
15:20
Der er i øjeblikket udfordringer på enkelte servere i vores driftsplatform, og vi arbejder på højtryk for at få det løst.
09:40
LØST – Fejlene er udbedret og alle servere er kørende igen.
09:20
Der er i øjeblikket udfordringer på enkelte servere i vores driftsplatform, og vi arbejder på højtryk for at få det løst.
21:00:
LØST – Fejlene er udbedret og alle servere er kørende igen.
16:00:
Der er i øjeblikket generelle udfordringer på vores driftsplatform, og vi arbejder på højtryk for at få det løst.
04:25
LØST – Fejlene er udbedret og alle servere er kørende igen.
05/08/2021
22:30:
Vi arbejder stadigvæk på at få udbedret fejl på driftplatformen. Der er fremskridt, men det er ikke muligt at sige hvor lang tid der går endnu før alle servere er online. Opdatering medfølger snarest.
19:30:
Der er i øjeblikket udfordringer på vores driftplatform, som kan forårsage at servere ikke svarer. Vi arbejder på højtryk for at få det løst.
Opdatering kl. 08:45 19/07/2021:
Vores leverandør har meldt alle systemer okay. Overvågning kører som normalt.
Opdatering kl. 08:30 08/07/2021:
Vi har fået melding om at genåbning kommer til at forgå søndag d. 09/07/2021.
Opdatering kl. 10:50 07/07/2021:
Genåbningen af services er blevet skubbet til et senere tidspunkt på grund af en fejl i udrulningen fra vores leveandør. Vi forventer en statusopdatering i dag kl. 14:00.
Opdatering kl. 08:30 06/07/2021:
Vores leverandør bekræfter stadigvæk at NHC kunder ikke har været berørt af sikkerhedsbristen. Vi kan forvente at have services til overvågning kørende igen mellem 20:00-23:00 i aften.
Af sikkerhedsmæssige årsager har vores leverandør til alarm- og overvågningssytem valgt at lukke ned for servere som hoster vores services. Vi har bekræftet at vores kunder ikke er ramt af sikkerhedsbristen. Men det betyder dog, at vores kundeovervågning er nede i øjeblikket. Vi følger situationen nøje og melder ud, når der er nyt.
Opdatering kl 16:30:
De fleste systemer burde være kørende, og I kan logge ind igen. Vi er stadig ved at gennemgå systemerne igen for eventuelle fejl.
Opdatering kl 15.35:
De fleste systemer burde være kørende, og I kan logge ind igen. Vi er stadig ved at gennemgå systemerne igen for eventuelle fejl.
Næste opdatering kommer kl. 16.30
Opdatering kl 15.00:
Vi arbejder fortsat på løsningen. Det er i øjeblikket ikke muligt at give besked om, hvornår det kan forventes at være 100% oppe igen.
Opdatering kl 14.25:
Vi arbejder fortsat på løsningen. Det er i øjeblikket ikke muligt at give besked om, hvornår det kan forventes at være 100% oppe igen.
Opdatering kl 13.45:
Vi arbejder fortsat på løsningen. Det er i øjeblikket ikke muligt at give besked om, hvornår det kan forventes at være 100% oppe igen.
Opdatering kl 13.05:
Vi arbejder fortsat på løsningen. Det er i øjeblikket ikke muligt at give besked om, hvornår det kan forventes at være 100% oppe igen.
Opdatering kl 11.50:
Vi har lokaliseret fejlen og arbejder på løsningen. Det er i øjeblikket ikke muligt at give besked om, hvornår det kan forventes at være 100% oppe igen.
Oprindelig:
Vi oplever at flere ikke kan logge på fjernskrivebordet, grundet driftsproblemer. Vi arbejder på højtryk, for at få det løst, og opdaterer løbende.
Vi oplever at nogle brugere har problemer på fjernskrivebordet her til morgen. Problemet løses ved at logge af og på igen. Kontakt gerne supporten hvis det ikke har hjulpet at logge af og på igen.
Vi beklager ulejligheden.
Vh
NHC Servicedesk
Vi oplever at nogle brugere har problemer med programmer på fjernskrivebordet her til morgen. Problemet løses ved at logge af og på igen. Kontakt gerne supporten hvis det ikke har hjulpet at logge af og på igen.
NB: Problem løst, men kræver en genstart.
Vi oplever at nogle Uniconta brugere kan starte Uniconta op, men ikke kan få adgang til regnskaber m.m. Vi arbejder i øjeblikket på at løse problemet.
NB: Problem løst, men kræver en genstart.
Der er pt. problemer med at tilgå fjerskrivebordet for en stor del af vores kunder. Vi arbejder på problemet.
Vi opgraderer vores netværk i vores driftmiljø, og i den forbindelse vil der være et servicevindue onsdag d. 6 maj fra kl. 18 – 24. Vi forventer ikke, at det vil påvirke driften, men der kan komme et kortvarigt udfald.
Vi oplever pt. forskellige problemer med performance på fjernskrivebordet.
Der er pt. problemer med tilgang til Teamviewer.
Der er pt. problemer med tilgang til fjernskrivebord, pga. nedbrud hos Eniig.
Vi oplever problemer med at nogle brugere ikke har adgang til internettet fra fjernskrivebordet. Vi arbejder på at få det løst.
Vi har oplevet at flere ikke kan logge på fjernskrivebordet, dette skyldes at der har været udfald på flere internetudbydere. Det er løst nu.
Flytning af datacenter.
Der er pt. problemer er med at tilgå vores webshop
Der er pt. problemer med at tilgå ressourcer på vores miljø eksternt fra
Når man logger på vores RDS-miljø, så kan man opleve at blive logget på med en midlertidig profil. Vi arbejder på at løse problemet.
Vi genstarter vores firewall i nat kl. 01:00 pga. en fejl, som heldigvis ikke kan mærkes på den daglige drift. Men genstarten vil gøre at man mister forbindelsen i ca. 10 min.
Der er pt. problemer med forbindelsen til datacenteret, så man ikke kan logge på fjernskrivebordet.
Der er pt. problemer med forbindelsen til datacenteret, så man ikke kan logge på fjernskrivebordet.
Det er pt. problemer med at tilgå Unicontas hjemmeside. Dette resulterer i en fejlbesked på Uniconta klienten efter logon. Almindeligt arbejde i Uniconta er muligt.
Der er pt. problemer med at logge ind i C5, og vi arbejder på højtryk for at løse problemet.
KONTOR
Kejlstrupvej 85
8600 Silkeborg
Lersø Parkallé 112
2100 København
KONTAKT
SUPPORT
support@nhc.dk
8742 8000 (tryk 1)