Hvis skidtet går ned, kaster NHC alt, hvad de har i hænderne og stiller op.

Morten Knudsen Jensen, IT-direktør
OK

CASE - OK

Om OK

OK blev stiftet den 1. januar 1978 og er en fusion af 7 danske selskaber: Dansk Andels Kulforretning, Fyns Kulindkøbsforening, Sydjydsk Andels Olie, Aabenraa Tanklager, Aalborg Kul-og Olieimport, Kommunernes Kulkontor og OK Olie A/S. I dag er OK totalleverandør af energi-produkter, serviceydelser og rådgivning til private, erhvervslivet og det offentlige. Koncernen tæller godt 800 medarbejdere, hvoraf de 110 arbejder i IT-afdelingen.

"NHC vil hellere udvikle og flytte dig som kunde fremfor bare at sælge timer. Det, vi har, er et samarbejde – altså et reelt partnerskab og ikke bare et leverandørforhold."

Morten Knudsen Jensen, IT-direktør
OK

Når man driver en IT-infrastruktur i en virksomhed med over 800 ansatte, hvoraf IT-afdelingen alene tæller 110 medarbejdere, og man har brug for ekstern IT-hjælp, er det vigtigt, at man vælger de helt rigtige. Morten Knudsen Jensen er IT-direktør hos OK, og han var ikke i tvivl, da OK inviterede NHC med ombord. For OK er ærlighed, faglig dygtighed og stor tillid, fundamentet for det gode samarbejde.

Da OK valgte IT-partner, var det også vigtigt at finde en, der fysisk lå i nærheden af OK’s hovedkontor og samtidig en, de kunne opbygge et længevarende samarbejde med. Flere fra OK kendte NHC fra tidligere job og havde rigtig gode erfaringer med at samarbejde med NHC. ”Vi ønskede en leverandør, som kunne få et indgående kendskab til vores IT-infrastruktur, og som vi trygt kunne kalde på, når vi havde brug for ekstra hjælp. Det – og meget mere, fik vi, da vi valgte NHC,” fortæller Morten Knudsen Jensen.

En ærlig partner

De seneste fem år har NHC været en vigtig partner for OK på et bredt felt af IT-infrastruktur, som fx serveropgraderinger, AD-arkitektur og exchange. ”Vi har altid sat stor pris på NHCs åbenhed og ærlighed. Det er simpelthen alfa og omega, når man driver kritiske systemer, som vi gør. Hvis en ekstern leverandør laver en fejl, er det super vigtigt, at de fortæller det og ikke prøver at skjule noget. Tillid, åbenhed og ærlighed har været essensen i vores samarbejde. NHC fortæller tingene, som de er! Det er et partnerskab, hvor vi hele tiden har følt, at NHC vil os det bedste,” siger Morten Knudsen Jensen.

Stærk vidensdeler

Et andet vigtigt parameter i samarbejdet mellem NHC og OK er vidensdeling. ”NHC sætter ikke en ære i at lave alting selv. De holder ikke på viden, så vi er tvunget til at bruge dem for at komme videre med et projekt. For NHC handler det om at klæde os godt på, så vi selv kan løbe videre med bolden. Man skal ganske enkelt vælge at samarbejde med NHC, fordi man får det, man har brug for – og ikke ydelser, du hverken efterspørger eller ikke har brug for. NHC vil hellere udvikle og flytte dig som kunde fremfor bare at sælge timer. Det, vi har, er et samarbejde – altså et reelt partnerskab og ikke bare et leverandørforhold,” udtaler Morten Knudsen Jensen.

God kemi

God kemi spiller også en væsentlig rolle, når man vælger sin IT-partner, og det har også været vigtigt for OK, fortæller Morten Knudsen Jensen: ”NHC er ordentlige og dygtige håndværkere, der er super gode til at stikke en finger i jorden – til at træde ind i en virksomhed og fange organisationen i øjenhøjde. Hos NHC føler vi os som en vigtig kunde, og vi er aldrig i tvivl om, at de kaster alt, hvad de har i hænderne og stiller op, hvis skidtet går ned. Det – og så deres ærlighed, er det, der ultimativt gør dem til en sublim samarbejdspartner.”

Vi kan også hjælpe dig

Karina Svanholm

COO