NHC er ikke bare vores leverandør.
Det er vores samarbejdspartner!

Martin Bremer Jensen, Projektleder
Danske Shoppingcentre

CASE

Om Danske Shoppingcentre

Danske Shoppingcentre består af 17 shoppingcentre fordelt over hele Danmark. Porteføljen indeholder nogle af de største og bedst beliggende centre i landet og tæller et samlet areal på ca. 850.000 kvm. og i alt ca. 1.100 butikslejemål. Med flere end 68 millioner kunder er Danske Shoppingcentre markedets største spiller i den danske shoppingcenter-branche. Selskabet er stiftet primo 2018, og er ejet af ATP Ejendomme og Danica Pension.

Se kundecasen om Danske Shoppingcentre

"Vi er 300 ansatte hos Danske Shoppingcentre, men vi har ingen in-house IT-afdeling. Vores IT-afdeling er NHC, og det fungerer helt perfekt!"

Martin Bremer Jensen, Projektleder
Danske Shoppingcentre

NHC er ikke bare vores leverandør.
Det er vores samarbejdspartner!

Når shoppingglade kunder besøger Lyngby Storcenter, Kolding Storcenter, SlotsArkaderne eller et af Danske Shoppingcentres mange andre centre, tænker de næppe på, at der bag centrene er en administration, som er dybt afhængig af et veldrevet IT-system. Og det er heller ikke meningen. IT skal nemlig bare spille! Derfor har Danske Shoppingcentre allieret sig med NHC, som er selskabets total-leverandør på alt, hvad der rimer på IT.

Martin Bremer Jensen er projektleder hos Danske Shoppingcentre og har næsten været med fra selskabets start. Selvom han ved meget om selskabets IT, er IT ikke en del af hans titel. Ansvaret for den daglige drift er nemlig outsourcet til NHC og Martin Bremer Jensen fungerer dermed som bindeled mellem Danske Shopping Centre og NHC. ”Vi er 300 ansatte hos Danske Shoppingcentre, men vi har ingen in-house IT-afdeling. Vores IT-afdeling er NHC, og det fungerer helt perfekt!” fortæller Martin Bremer Jensen.

Var med fra start

Samarbejdet mellem Danske Shoppingcentre og NHC begyndte, da selskabet startede, og således har NHC været med på noget af en vækstrejse. ”I starten havde vi blot brug for en IT-partner, der kunne håndtere det mest basale. Gradvist er samarbejdet mellem os øget i takt med, at vi er vokset – fra at det ”bare” var håndtering af dagligdags-IT til, at NHC i dag står for alt – fx vores hosting, administration af vores netværk i centrene og håndtering af vores IT-sikkerhed,” siger Martin Bremer Jensen.

Et plus for bundlinjen!

Netop det faktum, at NHC har været med på hele rejsen betyder, at deres kendskab til Danske Shoppingcentre er stort. ”Det kan fx slet ikke betale sig for os at have egen support in-house. NHC tilfører os en masse viden og sparring, som vi ellers kun ville have adgang til ved at ansætte egne medarbejdere. Her får vi i stedet det bedste fra eksperterne, men kun når vi har brug for det, og det er jo i sig selv et plus for bundlinjen. NHC har et indgående kendskab til os, og vi behøver ikke forklare særligt meget før de ved, hvor de skal sætte ind,” udtaler Martin Bremer Jensen.

Styr på sikkerheden

I en tid, hvor det mere end nogensinde før, er vigtigt at beskytte sin virksomhed mod hacker-angreb, er NHCs tilgang til cyper awareness også essentiel for Danske Shoppingcentre. ”Hele vores IT-strategi er at have så meget hostet i skyen som muligt. Vi har ikke fysiske servere, og sikkerhedsmæssigt har NHC styringen på vores IT-sikkerhed. Det har vi det godt med, og de uvildige tjek, vi får foretaget viser, at der er styr på det,” siger Martin Bremer Jensen.

Vi er samarbejdspartnere!

Det tætte samarbejde består af løbende statusmøder, hvor NHC justerer set-uppet og kommer med forslag til eventuelle tiltag og justeringer. ”Vi opfatter ikke NHC som leverandør, men som vores tætte samarbejdspartner. De er vores IT-afdeling – de sidder bare et andet sted. Jeg kan anbefale NHC til alle, der ønsker en super fleksibel og dygtig samarbejdspartner. En partner, der lytter og er rigtig god til at sætte sig i kundens sted,” slutter Martin Bremer Jensen.

Vi kan også hjælpe dig

Karina Svanholm

COO

KONTOR

Kejlstrupvej 85
8600 Silkeborg

Lersø Parkallé 112
2100 København

SUPPORT